Activitatea fizica, bunastarea si alimentatia sanatoasa merg mana in mana, nu exista nici o indoiala. Dar exista modalitati de a profita si mai mult de aceasta combinatie sanatoasa prin sporturi in aer liber.

Activitati in aer liber
Una dintre cele mai utile optiuni pentru a incepe sa faceti sport in aer liber este sa cumparati o bicicleta si sa inlocuiti pe cat posibil autoturismul si transportul public. La inceput pare un pic cam complex, dar este o chestiune de incurajare. Puteti incepe cu bicicleta la locul de munca sau la facultate o zi sau doua zile pe saptamana, si apoi creste frecventa. Este un vehicul foarte util si economic care, in plus fata de ingrijirea sanatatii dvs., prezinta acum multe probleme mediului inconjurator.

In intreaga lume, variante cum ar fi mersul pe jos (mers pe jos de mare intensitate), plimbari cu role, drumetii si alergari sunt in crestere. In orase exista locuri frumoase deschise, cum ar fi parcurile si pietele, unde puteti sa va miscati liber in timp ce respirati aerul de o calitate mai buna si sa luati acasa o doza buna de oxigen. Puteti adauga in rucsac unele accesorii pentru a va antrena pe iarba.

Mersul pe jos printre munti si paduri sau langa o laguna ne pune in contact cu natura si are un impact imens asupra bunastarii personale, la orice varsta.

Pe de alta parte, daca aveti posibilitatea sa traiti undeva cu rau sau cu mare, practicarea sporturilor nautice fara motor – cum ar fi surfingul, windsurfingul sau vasla – sau chiar inotul, printre alte optiuni, devin variantele ideale ale miscarii sanatoase ecologice. Inotul ne permite nu numai sa lucram toti muschii, ci si sa imbunatatim sanatatea cardiorespiratorie si sa reducem stresul.

In cele din urma, in multe parcuri si locuri verzi, oameni de diferite varste vin impreuna pentru a face yoga sau Tai Chi sau pentru a lua cursuri de gimnastica cu un profesor.